Kunst en Cultuur

Clubactiviteiten
Kunst en Cultuur

De leden van de Kunst- & Cultuurclub houden zich bezig met hun eigen creativiteit en individuele expressie. De Kunst- & Cultuurclub bestaat onder andere uit toneelgroepen waarbij onder begeleiding klassieke stukken van Shakespeare worden gespeeld of zelf stukken wordt bedacht, geschreven en geregisseerd.

Naast drama kunnen de leerlingen zich ook inschrijven voor schildercursussen of poëzieklassen. Dit zijn cursussen waarbij de deelnemers structureel bezig zijn binnen een kunstvorm naar keuze.

Naast deze vrijwillige cursussen zijn er ook workshops waaraan alle leden van de Kunst- & Cultuurclub verplicht deelnemen. Zo stimuleren we de kinderen om zich verder te ontwikkelen binnen de kunstvormen die zij zelf aangeven interessant te vinden maar dwingen wij hen ook de eigen horizon te verbreden en verder te kijken. Zo ervaren zij nieuwe kunstvormen zodat zij al hun verschillende en eventueel verborgen talenten kunnen blootleggen en ontwikkelen.

Voor alle leerlingen uit Amersfoort en omgeving die meelopen bij Stichting Meridiaan worden algemene musea- en theaterbezoeken georganiseerd. Daarnaast worden er extra excursies georganiseerd voor de leden van de Kunst- & Cultuurclub waarin dieper wordt ingegaan op relevante thema’s en onderwerpen.