Mediaclub

Clubactiviteiten
Mediaclub

De Mediaclub is voor leerlingen uit Amersfoort en omgeving die geïnteresseerd zijn in communicatietechnieken. Zo houdt de club zich bezig met allerhande activiteiten variërend van het schrijven van een informatief stukje tot het organiseren van een debat. Dit maakt de Mediaclub een spannende, uitdagende tijdsbesteding en vormt tevens een relevante ervaring voor diverse vervolgstudies zoals journalistiek en communicatiewetenschappen.

De leden van de Mediaclub krijgen allerlei cursussen en workshops waarbij ze zich concentreren op schrijven, interviewen, presenteren en debatteren. Zo ontwikkelen zij zich tot mondige jongeren met een scherpe pen. Het is gebruikelijk dat de leden deelnemen aan presentatie- en schrijfwedstrijden.

Naast het volgen van de workshops en cursussen gaan de leden van de Mediaclub ook regelmatig op excursie naar grote en middelgrote mediaorganisaties. Dit kan een krantenredactie zijn, maar ook een bezoek aan een televisiestation waarbij de deelnemers een goed beeld krijgen van het dagelijkse werk achter de schermen van verschillende mediaorganisaties.