Roboticaclub

Clubactiviteiten
Roboticaclub

Altijd al willen weten hoe je een robot bouwt? Met de Roboticaclub van Stichting Meridiaan leer je aan de hand van Lego Mindstorms NXT hoe je zelf een robot ontwerpt, bouwt en programmeert. Met Lego Mindstorms NXT worden de traditionele Lego-blokjes gecombineerd met een programmeerbare minicomputer, elektrische motoren en sensoren. Met de bijbehorende software kunnen de motoren en sensoren worden aangestuurd. Hiermee zijn de mogelijkheden voor het ontwerpen van een robot oneindig!

De Roboticaclub wordt door Stichting Meridiaan georganiseerd met het oog op het stimuleren van creativiteit en het prikkelen tot een interesse in techniek. Deze combinatie tussen creativiteit en techniek maakt dat leerlingen tijdens deze bijeenkomsten hun bouwkundige vaardigheden leren ontdekken en procesgericht leren redeneren. Wat gaan we maken? Hoe moet het eruitzien, wat moet het kunnen en hoe gaan we dat bereiken?

De machines die tijdens de Roboticaclub gemaakt worden, kunnen onder andere lijnen volgen, voorwerpen transporteren, met elkaar sumo-worstelen en tegen elkaar racen. Niet alleen is het proces leerzaam en inspirerend, het eindproduct mag er ook zeker zijn!