Scienceclub

Clubactiviteiten
Scienceclub

De Scienceclub wordt georganiseerd voor leerlingen uit Amersfoort en de regio Amersfoort die geïnteresseerd zijn in wetenschap, met name in scheikunde en natuurkunde. De leden krijgen zoveel mogelijk praktijkles in plaats van alleen maar theorie. De meest aandacht gaat dus uit naar het doen van proefjes en het uitvoeren van projecten. Zo kunnen de leerlingen zelf meemaken wat al die theorieën in de boeken nu daadwerkelijk in de praktijk betekenen. Zo probeert Stichting Meridiaan wetenschap tot leven te brengen.

Ook zijn er projecten die samen met de Roboticaclub worden georganiseerd. Zo bereiken we een meer multidisciplinaire aanpak en benadering van wetenschap en techniek.

De leden van de Scienceclub krijgen diverse workshops van mensen uit de praktijk. Daarnaast worden er jaarlijks excursies georganiseerd naar universiteiten en onderzoeksinstituten om de deelnemers meer inzicht te geven in hoe theorie er in de praktijk uitziet. Hiermee weten we hun interesse en ontwikkeling in de wetenschap spelenderwijs te stimuleren.